poniedziałek, 28 września 2015

"Dwie obrączki"

Książkę którą dzisiaj Wam polecam z całego serca jest o dość przykrej tematyce. "Dwie obrączki" opowiadają o strachu, miłości, głodzie, rozłące, bólu i poświęceniu w warunkach okrutnych. Bowiem akcja opowieści toczy się w większej części w Oświęcimiu. Bohaterka opowiada również o życiu w getcie i ciężkiej pracy w fabryce.
"To poniżenie, ta tortura - to właśnie jest Auschwitz. Dziś wszyscy to wiedzą, wszyscy słyszeli o Auschwitz, o chodzących szkieletach, krematorium, "ostatecznego rozwiązania"."

Jeśli podobnie jak ja czujesz niedosyt związany z tą tematyką. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, niekoniecznie z ust nauczyciela z historii, zapraszam do lektury. Książka to spisane myśli bohaterki. Nauczyciel nie będzie w stanie przekazać ci jej bólu i myśli tych ludzi skazanych na śmierć. 







2 komentarze:

  1. Bardzo lubię taką tematykę książek, więc z przyjemnością do niej zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie czytam książek o takiej tematyce i tej pewnie też nie przeczytam, II wś to dla mnie tematyka tak drastyczna, że potem chodzę przybita, jestem za wrażliwa i za bardzo umiem utożsamić się z przeżyciami bohaterów.. 'Pożegnania z Marią, U nas w Aushwitz" i tych wszystkich opowiadań Borowskiego też nie czytałam w szkole jak kazali i wyjaśniłam to tą samą argumentacją co teraz Tobie napisałam i dostałam 3. A ! Jedyną książką o tematyce wojennej była "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" Romy Ligockiej i przeczytałam ją z własnej woli i i tak potem byłam nieobecna przez dwa tygodnie przeżywając wszystko co opisała bohaterka jeszcze raz. Lektury dla twardzieli :)

    OdpowiedzUsuń